نقد و بررسی مدیریت آموزشی

مطالب دیگر:
📃پاورپوینت تاثیر ارتفاع بر فعالیت های ورزشی📃پاورپوینت سیستم اعصاب مرکزی انسان📃پاورپوینت لاکتات و فعالیت بدنی📃آزمایشگاه تکنولوژی بتن آزمایش تعیین وزن مخصوص مصالح سنگی در حالت کوبیده نشده📃طرح لایه باز شربت عرقیات گیاهی قالب دار📃پکیج کامل استخدامی آتش نشانی به همراه پاسخنامه📃پکیج کامل آزمون استخدامی آموزش و پرورش به همراه پاسخنامه📃جزوه آموزشی استخدامی آتش نشانی📃سوالات عمومی استخدامیها به همراه پاسخنامه📃آزمایشگاه تکنولوژی بتن آزمایش تعیین وزن مخصوص مصالح سنگی (در حالت کوبیده شده)📃پاورپوینت مکاتب مدیریت استراتژیک (مهندس محمد انصاری)📃طرح برچسب لایه باز عرق شاطره📃یک سری نمونه سوالات امتحانی تشریحی درس اجرای سازه های فلزی و بتنی در قالب فایل word📃طرح لایه باز آگهی هفتم پدر طراحی شده با نرم افزار فتوشاپ📃پاورپوینت بیوزنز میتوکندری📃پاورپوینت اصول و ضوابط طراحی پله📃پاورپوینت اعتیاد به انواع مواد مخدر و عوارض و نحوه درمان آنها📃پاورپوینت انواع مواد مخدر سنتی و صنعتی و عوارض آنها📃پاورپوینت تعریف و اصول مدیریت عملکرد📃پاورپوینت تاثیر محیط سرد بر فعالیت های ورزشی📃طرح لایه باز برچسب عرق نعنا دو آتشه📃پیشگیری از اعتیاد شناخت انواع مواد مخدر و عوارض ناشی از سوء مصرف آن📃فرم لایه باز حواله خروج کالا از یک شرکت📃پاورپوینت قالب گیری و روشهای آن📃دانلود پاورپوینت ERP در ایران
رهبری,مدیریت آموزشی,سازمان آموزشی,نقد و بررسی مدیریت آموزشی,بررسی شیوه های مدیریت و رهبری آموزشی,دانلود مقاله رشته مدیریت|42053171|roi
در این مطلب از سایت شما فایل با عنوان نقد و بررسی مدیریت آموزشی را مشاهده می نمایید.

دانلود مقاله


مشخصات فایل
تعداد صفحات4حجم0/219 کیلوبایت فرمت فایل اصلیpdf
توضیحات کامل
دانلود مقاله رشته مدیریت چكیدهسابقه و هدف: در عصر حاضر روند تغییرات و تنوع ابزار مورد استفاده در جریان زندگی، هر روز بیشتر می شود و سرعت این تغییرات و دگرگونی ها به حدی است که بشر در یک قرن گذشته چنین تغییراتی را پیش بینی نمیک‌رد. رقابت و تجارت جهانی در کشورهای توسعه یافته و در حال رشد فضایی به شدت ناپایدار را ایجاد کرده است و دیگر مدیریت سنتی در هزاره سوم ادامهحیات نخواهد یافت. مدیریت به صورت علمی با رسال های که «فردریک تیلور » در سال 1903 میلادی درباره اصول مدیریت علمی نوشت، آغاز گردید ولیکن قدمت مدیریت آموزشی به صورت مستقل با توجه به اصول و رو شهای خاص آن بیش از نیم قرن نمی باشد و به عنوان یک دانش نوین سابقه ای طولانی ندارد. در بحث مدیریت آموزشی تغییر استراتژ یها، ساختارها و سیستمهاکافی نیست و باید تفکری که این استراتژ یها و ساختارها را ایجاد میک‌ند تغییر داد. در این مقاله سعی بر این است که با استفاده از نظریات صاحب نظران علم مدیریت، بحث مدیریت آموزشی مورد نقد و بررسی قرار گیرد. مواد و رو شها: این پژوهش یک مطالعه مروری است که با استفاده از منابع متعدد در زمینه رهبری و مدیریت آموزشی با جستجوی کتابخانه ای و اینترنتی و با استفاده از کلمات کلیدی مربوطه در سایتهای Ahima;Google; Yahoo; Pubmed انجام شد. یافته ها: برای آنکه کنترل و نظارت، موثر و قابل اطمینان باشد، باید اطلاعات دقیقی در دسترس باشد. مدیریت آموزشی باید مبتنی بر هدف و برنامه سازمان، قابل درک، عینی و انعطاف پذیر باشد. تصمیم گیری از مهم ترین وظایف مدیر آموزش به شمار می رود،زیرا برآورده کردن هدف های سازمان و موفقیت یک مدیر بستگی به اتخاذ تصمیم های منطقی وی دارد. سه نوع مهم از شیو ههای مدیریت و رهبری آموزشی عبارتند از: 1- شیوه مستبدانه، 2- شیوه کنترل و داوری و 3- شیوه مشارکتی، که حد فاصل بین دو شیوه کنترل و داوری و شیوه مشارکتی برای مدیریت آموزشی در موسسات آموزشی ایران مناسب به نظر می رسد. نتیجه گیری: مدیریت و برنامه ریزی آموزشی به همکاری، مشارکت و تبادل نظر موثر نیازمند است. از مه مترین چال شهای مدیریت در آموزش این است که اولوی تهای آموزشی در مقایسه با مسایل فرعی تر به درستی تشخیص داده نشده اند و بنابراین نیازمند تأمل در این مورد و بهره برداری بهینه از تمام منابع و امکانات می باشند. کلمات کلیدی:رهبریمدیریت آموزشیسازمان آموزشی




"